POCZTA


Odwoływanie wiadomości
Użytkownik może odwołać wiadomość, która została już wysłana i zapisana w widoku Wysłane.

Możliwość odwołania wiadomości jest przydatna w sytuacji, gdy wiadomość została wysłana pomyłkowo lub konieczna jest jej edycja i ponowne wysłanie.

1. Otwórz pocztę i widok Wysłane.

2. Wybierz wiadomość.

3. Kliknij przycisk Odwołaj wiadomość znajdujący się nad listą wiadomości. Jeśli ten przycisk nie jest wyświetlany, oznacza to, że administrator Domino® wyłączył powyższą funkcję.

4. Jeśli wiadomość została wysłana do wielu odbiorców, zaznacz ich, aby odwołać tą wiadomość u każdego z odbiorców.

5. (Opcjonalne) Aby odwołać wiadomość u adresata, który już ją otworzył lub przeglądał, wybierz opcję Odwołaj wiadomość, nawet jeśli została przeczytana.

6. (Opcjonalne) Aby wyłączyć opcję przesyłania raportów o statusie odwołania, usuń zaznaczenie opcji Wyślij raport statusu odwołania dla każdego adresata. Raporty o stanie odwołania potwierdzają, czy odwołanie wiadomości powiodło się, czy nie.

7. Kliknij przycisk OK.

Uwaga: Aby funkcja odwoływania wiadomości działała, zarówno użytkownik, jak i adresat wiadomości muszą używać wersji 8 szablonu aplikacji poczty elektronicznej (Mail8.ntf) na serwerze Domino 8. Ponadto adresat wiadomości w podstawowych preferencjach poczty elektronicznej musi mieć wybraną opcję Zezwalaj innym osobom na odwoływanie wiadomości wysłanych do mnie.

Wskazówka: Informacje na temat opcji zapisywania wszystkich wysyłanych wiadomości w widoku Wysłane zawiera sekcja Zmiana sposobu zapisywania wysyłanej poczty elektronicznej.

Tematy pokrewne
Wysyłanie wiadomości
Usuwanie, kasowanie lub śledzenie wiadomości z widoku Wysłane