DOSTOSOWYWANIE STRONY GŁÓWNEJ
UWAGA: Jeśli program Notes jest uruchamiany z więcej niż jednej stacji roboczej i używana jest karta inteligentna, należy wyłączyć funkcję sprawdzania hasła.
Aby wyświetlić okna dialogowe sprawdzania hasła, należy kliknąć opcję Plik > Zabezpieczenia > Zabezpieczenia użytkownika (użytkownicy systemu Macintosh OS X: Lotus Notes > Zabezpieczenia > Zabezpieczenia użytkownika), kliknąć opcję Podstawowe dane o zabezpieczeniach, a następnie w sekcji Ustawienia logowania i hasła kliknąć opcję Złamane hasło. W oknie dialogowym Postępowanie w przypadku poznania hasła przez osoby nieupoważnione należy kliknąć przycisk Sprawdzanie hasła. Omówione poniżej okna dialogowe wyświetlane są w zależności od tego, czy włączona jest funkcja sprawdzania hasła.
Jeśli funkcja sprawdzania hasła jest włączona
Jeśli dla danego użytkownika funkcja sprawdzania hasła jest włączona, wyświetlone zostanie okno dialogowe Ustawienia sprawdzania hasła. W tym oknie dialogowym podana jest informacja o aktywności funkcji sprawdzania hasła dla danego użytkownika oraz wyświetlane są poniższe informacje:
Jeśli funkcja sprawdzania hasła danego użytkownika jest wyłączona, wyświetlone zostanie okno dialogowe Wniosek o sprawdzanie hasła. To okno dialogowe zawiera informacje o braku aktywności funkcji sprawdzania hasła tego użytkownika. Umożliwia ono także złożenie wniosku o zmianę osobistych ustawień dotyczących hasła oraz ustawień hasła na serwerze macierzystym. Jeśli na serwerze macierzystym użytkownika funkcja sprawdzania hasła jest wyłączona, jego hasło nie będzie sprawdzane na tym serwerze nawet, jeśli funkcja ta jest włączona w strategii bezpieczeństwa.
Składanie wniosku o zmianę ustawień swojego hasła
Istnieje możliwość wysłania do administratora wniosku o zmianę niektórych osobistych ustawień dotyczących hasła.
1. Kliknij opcję Plik > Zabezpieczenia > Zabezpieczenia użytkownika (użytkownicy systemu Macintosh OS X: Lotus Notes > Zabezpieczenia > Zabezpieczenia użytkownika). Kliknij kartę Podstawowe dane o zabezpieczeniach, a następnie przycisk Złamane hasło.
2. W oknie dialogowym Postępowanie w przypadku poznania hasła przez osoby nieupoważnione kliknij przycisk Sprawdzanie hasła.
3. W oknie dialogowym Wniosek o sprawdzanie hasła kliknij przycisk Wyślij wiadomość znajdujący się obok sekcji ustawień osobistych.
4. W polu Do wprowadź nazwę administratora . Jeśli użytkownik nawiązał połączenie z siecią, nazwa administratora może być domyślnie wyświetlona w polu Do. Aby odszukać odpowiednią nazwę w katalogu Domino lub w aplikacji Kontakty, kliknij przycisk Adres.
5. W polu Wiadomość określ zmiany, których ma dotyczyć wniosek.
6. (Opcjonalne) Zaszyfruj lub podpisz wiadomość e-mail, zaznaczając pole wyboru Szyfruj lub Podpisz.
7. Kliknij przycisk Wyślij.
Składanie wniosku o włączenie funkcji sprawdzania hasła na serwerze macierzystym użytkownika
Użytkownik może wysłać do administratora wniosek o zmianę ustawień dotyczących funkcji sprawdzania hasła na swoim serwerze macierzystym. Te ustawienia dotyczą wszystkich użytkowników danego serwera.
Tematy pokrewne Zmienianie haseł Włączanie opcji logowania w programie Notes przy użyciu kart inteligentnych