ELEMENTY PROGRAMU LOTUS NOTES
W niektórych okienkach można wyświetlać najczęściej używane aplikacje Notes® oraz serwisy WWW — ułatwia to organizowanie codziennych zadań i zarządzanie nimi oraz komunikację z innymi osobami w firmie.
Mój obszar roboczy udostępnia oddzielne karty do wykonywania różnych rodzajów czynności oraz narzędzia, których można używać z dowolnej karty. W poniższych sekcjach opisano sposób używania narzędzi i kart:
Niezależnie od tego, która karta obszaru roboczego jest aktywna, narzędzia Kontakty funkcji wiadomości bezpośrednich (tylko systemy Windows®), Wyszukaj i Uruchamianie są domyślnie wyświetlane w prawej części strony Mój obszar roboczy.
Uwaga: Narzędzie Kontakty funkcji wiadomości bezpośrednich będzie dostępne dopiero po skonfigurowaniu połączenia z firmowym serwerem IBM Lotus® Sametime®. Jeśli narzędzie to jest widoczne, jednak jest wyświetlany komunikat <Niedostępne>, należy zalogować się do usługi wiadomości bezpośrednich w programie Notes lub w programie Lotus Sametime Connect. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Praca z wiadomościami błyskawicznymi.
Kontakty funkcji wiadomości błyskawicznych
Za pomocą narzędzia Kontakty funkcji wiadomości bezpośrednich można wykonywać następujące zadania:
Do przeszukiwania sieci WWW można używać wyszukiwarki Google™ lub innych. Informacje dotyczące wybierania innej wyszukiwarki można znaleźć w części Edytowanie strony głównej Mój obszar roboczy. Można także wyszukiwać w domenie programu Notes aplikacje, których tytuły zawierają szukane terminy.
Uruchamianie
Narzędzie Uruchamianie służy do uruchamiania programu Notes lub innych aplikacji oraz do otwierania dokumentów programu Notes i stron WWW przez przeciągnięcie ich do tego narzędzia. Do narzędzia Uruchamianie można również dodać aplikację Notes, wykonując następujące czynności:
1. Kliknij opcję Plik > Aplikacja > Otwórz.
2. Wybierz aplikację i kliknij opcję Zakładka.
3. Rozwiń folder Więcej zakładek, wybierz folder Mój obszar roboczy — uruchamianie i kliknij przycisk OK.
Wskazówki
Karta Dzisiaj może służyć do sprawdzania, czy jest nowa poczta, oraz do wyświetlania pozycji kalendarza lub listy czynności do wykonania na dany dzień. Do uwzględnienia można wybrać jedną lub wszystkie opcje z karty Dzisiaj.
Niżej przedstawiono czynności, które można domyślnie wykonywać za pomocą okienek na karcie Dzisiaj. Informacje dotyczące zmieniania ustawień tej karty można znaleźć w części Edytowanie strony głównej Mój obszar roboczy.
Użytkownicy prawdopodobnie przez większość czasu będą korzystać z karty współpracy. Okienko na dole karty doskonale nadaje się do wyświetlania aplikacji lub firmowego serwisu WWW z ogólnymi informacjami kierowanymi do wszystkich pracowników.
Niżej przedstawiono czynności, które można domyślnie wykonać za pomocą okienek na karcie współpracy. Informacje dotyczące innych zmian wprowadzanych na tej karcie można znaleźć w części Edytowanie strony głównej Mój obszar roboczy.
Uwaga: Odfiltrowywanie niechcianych wiadomości do widoku wiadomości-śmieci jest możliwe jedynie w pełnym widoku skrzynki odbiorczej programu pocztowego.
Karta ta umożliwia śledzenie nowych ogłoszeń w aplikacji lub serwisie WWW używanym przez członków zespołu uczestniczącego w projekcie do komunikowania się między sobą. Możliwość wyświetlenia kalendarza grupy pozwala tworzyć terminy z uwzględnieniem harmonogramów poszczególnych członków zespołu. Informacje na temat tworzenia kart zespołów dla dodatkowych zespołów projektowych można znaleźć w części Edytowanie strony głównej Mój obszar roboczy.