POCZTA
Aby zastosować powiadomienia o nieobecności, należy określić ich elementy składowe takie, jak data wyjazdu i powrotu, a następnie włączyć usługę. W dniu powrotu użytkownik otrzyma wiadomość podsumowującą czas jego nieobecności, zawierającą listę nadawców, do których zostało wysłane powiadomienie.
Uwaga: W zależności od konfiguracji serwera organizacji, program IBM® Lotus Notes® wyłączy automatycznie usługę powiadomienia o nieobecności w dniu powrotu lub użytkownik będzie musiał zrobić to ręcznie. W drugim przypadku, użytkownik otrzyma każdego następnego dnia wiadomość przypominającą o potrzebie wyłączenia powiadomienia o nieobecności.
Włączanie powiadomienia o nieobecności
1. Otwórz pocztę.
2. Nad listą wiadomości kliknij opcję Więcej > Nieobecność.
3. Podaj daty wyjazdu i powrotu.
W przeciwnym razie czas zostanie zapisany w harmonogramie czasu wolnego jako zajęty, a inne osoby zobaczą, że użytkownik nie może brać udziału w spotkaniach podczas nieobecności.
2. Określ jedną lub kilka osób (domen) w polu Do. W celu wybrania nazw z katalogu kliknij przycisk Do.
3. Zmodyfikuj pozostałe informacje w powiadomieniu.
Wskazówka: Aby zapobiec wysyłaniu odpowiedzi nadawcom wiadomości-śmieci, należy zachować zaznaczenie pola.
2. Określ frazę w polu Temat wiadomości zawiera dowolną z tych dokładnych fraz.
3. Kliknij opcję Dodaj frazę.
4. Dla każdej dodawanej frazy powtórz czynności b i c.
Wyłączanie powiadomienia o nieobecności
W zależności od konfiguracji serwera organizacji, może zaistnieć potrzeba ręcznego wyłączenia powiadomienia o nieobecności (nawet jeśli program Notes® w określonym dniu powrotu przestanie wysyłać powiadomienia o nieobecności). W takim przypadku użytkownik otrzyma wiadomość, przypominającą o potrzebie wyłączenia powiadomienia o nieobecności.
3. Kliknij opcję Wyłącz i zamknij.
Uwagi
Niezależnie od ilości wiadomości wysłanych przez jedną osobę, automatyczne powiadomienie o nieobecności zostanie do tej osoby wysłane tylko raz.
Usługa nie oznacza rozpowszechniania automatycznego - powiadomienie jest wysyłane tylko podczas nieobecności użytkownika, w odpowiedzi na otrzymaną wiadomość.
Usługa wysyła powiadomienie tylko w czasie określonym przez użytkownika jako nieobecność. Jeśli weekendy zaliczają się do czasu nieobecności, odpowiedź w takie dni także będzie wysyłana.
Wskazówka: Jeśli użytkownik podczas nieobecności będzie chciał zobaczyć wiadomości, może utworzyć regułę poczty, która będzie wysyłała kopie wiadomości przychodzących na inny adres poczty elektronicznej.
Tematy pokrewne Delegowanie dostępu do własnej poczty, kalendarza, listy zadań do wykonania oraz listy kontaktów