WYSZUKAJ


Dodawanie warunku do zapytania Więcej
Dodanie warunku do zapytania w sekcji wyszukiwania Więcej powoduje zawężenie wyników wyszukiwania. Na przykład można spróbować wyszukać tylko takie dokumenty, które zawierają konkretną liczbę w konkretnym polu, lub takie, które zawierają pewne określone słowa.

Aby można było wyszukiwać w aplikacji z wykorzystaniem warunków, musi ona mieć indeks pełnotekstowy.

Po dodaniu warunku do zapytania jest on wyświetlany w polu Szukaj jako „token”. Aby zmodyfikować warunek w polu Szukaj, należy dwukrotnie kliknąć znacznik w celu wyświetlenia okna dialogowego warunku. Aby usunąć warunek, należy kliknąć znacznik w celu wybrania warunku, a następnie nacisnąć klawisz Delete.

Aby dodać warunek do zapytania, wykonaj następujące kroki:

1. Otwórz widok aplikacji do przeszukania.

2. Kliknij opcję Widok > Szukaj w tym widoku.

3. W formularzu Szukaj w widoku kliknij trójkąt Więcej.

4. Kliknij jeden z następujących przycisków, aby określić wybrany warunek wyszukiwania:


Opcje warunku zapytania
WarunekOpis
DataOgranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, które utworzono lub zmodyfikowano konkretnego dnia lub we wskazanym okresie.
AutorOgranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, które zostały (lub nie zostały) utworzone lub zmodyfikowane przez określonych autorów. W przypadku korzystania z tego warunku przeszukiwane jest pole $UpdatedBy.
PoleOgranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, w których w wybranym polu znajduje się określony tekst, liczby lub data.
FormularzOgranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, które zostały utworzone przy użyciu jednego z formularzy wymienionych na liście. Wyszukiwanie tego typu jest szczególnie przydatne w przypadku przeszukiwania widoku zawierającego wiele różnych formularzy.
Wiele wyrazówOgranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, które zawierają lub nie zawierają określonych wyrażeń.
Formularz przykładowyOgranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, które zawierają określone wartości w polach przykładowego formularza.

5. Podaj wymagane dla danego warunku informacje, a następnie kliknij przycisk Dodaj, aby uwzględnić ten warunek w wyszukiwaniu.

6. (Opcjonalne) Określ inne opcje zapytania, na przykład:

7. Jeśli indeks aplikacji nie został ostatnio zaktualizowany (na podstawie daty ostatniego indeksowania) kliknij przycisk Aktualizuj indeks, aby się upewnić, że wyszukiwanie dotyczy najbardziej aktualnej treści.

8. Kliknij przycisk Szukaj.

9. (Opcjonalne) Klikając przycisk Zapisz, można zachować zapytanie w celu późniejszego użycia. Za pomocą przycisku Załaduj wyszukiwanie można odtworzyć zapisane zapytanie i ponownie go użyć.

Tematy pokrewne
Tabela warunków wyboru dokumentów
Tworzenie indeksu pełnotekstowego i zarządzanie nim