KONTAKTY


Konfigurowanie programu Notes do wyszukiwania adresów w katalogu internetowym
Adresy e-mail osób, których nazwiska są znane, można znaleźć w zdalnych katalogach internetowych, takich jak Bigfoot®. Jeśli katalog internetowy, z którego się korzysta, zawiera więcej informacji, można się z niego dowiedzieć, w jakiej firmie dana osoba pracuje, gdzie mieszka, jaki jest jej numer telefonu.

Funkcja wyszukiwania internetowego korzysta z kont LDAP dla katalogów w kontaktach użytkownika. Program IBM® Lotus Notes® dodaje te konta do listy w polu Katalog w oknie dialogowym Wybieranie adresów, które jest wyświetlane podczas adresowania wiadomości e-mail.

Po skonfigurowaniu kont LDAP należy zapoznać się z informacjami dotyczącymi korzystania z nich przy wyszukiwaniu (temat: Wyszukiwanie internetowych adresów e-mail lub innych danych w katalogach internetowych).

Konta można skonfigurować ręcznie lub przy użyciu Kreatora ponownej konfiguracji klienta. Niezależnie od wykorzystanej metody program Notes® automatycznie utworzy konta dla dwóch katalogów wyszczególnionych w poniższej tabeli.

Popularne katalogi internetowe i ustawienia

Konfigurowanie wyszukiwania danych w katalogu internetowym przy użyciu kreatora

1. Z dowolnego miejsca w programie Notes kliknij opcję Plik > Preferencje > Kreator ponownej konfiguracji klienta.

2. Zaznacz serwer usług katalogowych (LDAP), a następnie kliknij przycisk Dalej.

3. Wybierz nazwę konta (usługi Bigfoot oraz Verisign będą wyświetlone na liście automatycznie), a następnie kliknij przycisk Dalej.

Ręczne konfigurowanie wyszukiwania danych w katalogu internetowym

Dla użytkowników, którzy nie chcą korzystać z Kreatora ponownej konfiguracji klienta, istnieje możliwość ręcznego skonfigurowania wyszukiwania, zgodnie z poniższą procedurą:

1. W menu głównym kliknij opcję Plik > W podróży > Miejsca pobytu.

2. Kliknij opcję Działania > Nowe > Konto.

3. W polu Nazwa konta wpisz nazwę (na przykład Bigfoot).

4. W polu Nazwa serwera konta wpisz nazwę hosta serwera LDAP (na przykład ldap.bigfoot.com).

5. Jeśli serwer wymaga podania nazwy logowania lub hasła, wprowadź je w polach Nazwa logowania i Hasło.

6. W polu Protokół wybierz opcję LDAP.

7. (Opcjonalne) W tym celu wykonaj jedną lub obie następujące czynności:
OpcjaOpis
SSLZaznacz opcję Włączony, aby używać protokołu szyfrowania kanału SSL. Uwierzytelnianie SSL nie jest obsługiwane. Po wybraniu tej opcji w polu Numer portu zostanie automatycznie wprowadzona liczba 636, czyli numer domyślnego portu dla połączeń SSL. Przed włączeniem protokołu SSL skontaktuj się ze swoim usługodawcą internetowym, aby upewnić się, że jego stosowanie jest wymagane.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w sekcji Zabezpieczanie kont POP3, IMAP, LDAP i NNTP.

Tylko z miejsc pobytuWybierz miejsca pobytu, w których będzie można przeszukiwać serwer, lub wstaw gwiazdkę (*), aby wyszukiwanie było możliwe we wszystkich miejscach pobytu.

8. (Opcjonalne) Kliknij kartę Konfiguracja protokołu, a następnie wykonaj dowolną z następujących czynności:
OpcjaOpis
Limit czasu wyszukiwaniaOkreśl w sekundach maksymalny czas wyszukiwania dla protokołu LDAP. Domyślna wartość wynosi 60 sekund, co powinno wystarczyć w większości przypadków.
Maksymalna liczba zwracanych pozycjiOkreśl maksymalną liczbę pozycji zwracanych jako wynik wyszukiwania. Domyślna wartość wynosi 100, co powinno wystarczyć w większości przypadków.
Podstawa wyszukiwaniaPodaj miejsce w drzewie katalogu serwera, od którego ma rozpocząć się wyszukiwanie (na przykład c=pl, o=firmax oznacza, że krajem jest Polska, a firmą jest firmax). Aby przeszukać całe drzewo katalogów, należy zostawić puste pole, chyba że serwer wymaga, by było wypełnione.
Sprawdzaj nazwy podczas wysyłania pocztyWybierz opcję Tak, aby sprawdzać nazwy na tym serwerze przy wysyłaniu wiadomości e-mail.
Użyj prostego filtruWybierz opcję Tak, aby przyspieszyć wyszukiwanie nazw przez sprawdzanie tylko atrybutu cn w celu zlokalizowania nazw.

9. (Opcjonalne) Kliknij kartę Zaawansowane i zmień numer portu, jeśli jest to konieczne.

10. Kliknij opcję Zapisz i zamknij.

Uwaga: Jeśli nie można uzyskać połączenia z katalogiem internetowym, może to oznaczać, że w organizacji użytkownika jest aktywna zapora sieciowa. Należy skontaktować się z administratorem serwera Domino® w celu uzyskania pomocy.

Tematy pokrewne
Kontakty
sch_find_email_addr_t.dita
Pobieranie internetowego certyfikatu wzajemnego