KONTAKTY
Funkcja wyszukiwania internetowego korzysta z kont LDAP dla katalogów w kontaktach użytkownika. Program IBM® Lotus Notes® dodaje te konta do listy w polu Katalog w oknie dialogowym Wybieranie adresów, które jest wyświetlane podczas adresowania wiadomości e-mail.
Po skonfigurowaniu kont LDAP należy zapoznać się z informacjami dotyczącymi korzystania z nich przy wyszukiwaniu (temat: Wyszukiwanie internetowych adresów e-mail lub innych danych w katalogach internetowych).
Konta można skonfigurować ręcznie lub przy użyciu Kreatora ponownej konfiguracji klienta. Niezależnie od wykorzystanej metody program Notes® automatycznie utworzy konta dla dwóch katalogów wyszczególnionych w poniższej tabeli.
Popularne katalogi internetowe i ustawienia
Konfigurowanie wyszukiwania danych w katalogu internetowym przy użyciu kreatora
1. Z dowolnego miejsca w programie Notes kliknij opcję Plik > Preferencje > Kreator ponownej konfiguracji klienta.
2. Zaznacz serwer usług katalogowych (LDAP), a następnie kliknij przycisk Dalej.
3. Wybierz nazwę konta (usługi Bigfoot oraz Verisign będą wyświetlone na liście automatycznie), a następnie kliknij przycisk Dalej.
Ręczne konfigurowanie wyszukiwania danych w katalogu internetowym
Dla użytkowników, którzy nie chcą korzystać z Kreatora ponownej konfiguracji klienta, istnieje możliwość ręcznego skonfigurowania wyszukiwania, zgodnie z poniższą procedurą:
1. W menu głównym kliknij opcję Plik > W podróży > Miejsca pobytu.
2. Kliknij opcję Działania > Nowe > Konto.
3. W polu Nazwa konta wpisz nazwę (na przykład Bigfoot).
4. W polu Nazwa serwera konta wpisz nazwę hosta serwera LDAP (na przykład ldap.bigfoot.com).
5. Jeśli serwer wymaga podania nazwy logowania lub hasła, wprowadź je w polach Nazwa logowania i Hasło.
6. W polu Protokół wybierz opcję LDAP.
7. (Opcjonalne) W tym celu wykonaj jedną lub obie następujące czynności:
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w sekcji Zabezpieczanie kont POP3, IMAP, LDAP i NNTP.
10. Kliknij opcję Zapisz i zamknij.
Uwaga: Jeśli nie można uzyskać połączenia z katalogiem internetowym, może to oznaczać, że w organizacji użytkownika jest aktywna zapora sieciowa. Należy skontaktować się z administratorem serwera Domino® w celu uzyskania pomocy.
Tematy pokrewne Kontakty Pobieranie internetowego certyfikatu wzajemnego