ELEMENTY PROGRAMU LOTUS NOTES


Zarządzanie widokami przy użyciu kategorii
Kategorie służą do porządkowania danych w widokach, które zawierają wiele dokumentów, a także polepszają przejrzystość tych widoków. Kategorie mogą być sortowane alfabetycznie oraz według numerów lub dat.

W zależności od projektu aplikacji kategorie mogą być wyświetlane tylko wtedy, gdy znajdują się w nich jakiekolwiek dokumenty.

Własne dokumenty można klasyfikować w każdym widoku, w którym jest dostępna ta opcja. Aby klasyfikować dokumenty utworzone przez innych użytkowników w aplikacji, wymagany jest poziom dostępu Edytujący.

Tworzenie kategorii lub podkategorii

W celu utworzenia kategorii lub podkategorii należy wykonać następujące kroki. Podkategorie są wyświetlane pod nazwami kategorii i są względem nich wcięte.

1. Wybierz dokument, który ma zostać sklasyfikowany.

2. Z menu wybierz opcję Działania > Klasyfikuj.

3. W polu Dodaj kategorię wpisz nazwę kategorii. Aby utworzyć podkategorię, wpisz nazwę kategorii, ukośnik odwrotny (\), a następnie nazwę podkategorii, na przykład:

4. Aby utworzyć kilka nowych kategorii jednocześnie, oddziel ich nazwy przecinkami (opcjonalnie), na przykład: 5. Kliknij przycisk Dodaj.

6. Kliknij przycisk OK.

Praca z kategoriami

Opcja menu Działania > Klasyfikuj umożliwia wykonywanie następujących zadań:


Zadania zarządzania kategoriami
DoCzynności
Dodawanie kategorii do dokumentu lub usuwanie kategorii z dokumentu.1. Zaznacz jeden lub więcej dokumentów.

2. Kliknij opcję Działania > Klasyfikuj.

3. Zaznacz kategorie, aby je dodać, lub usuń znaczniki wyboru kategorii.

Zmienianie nazwy kategorii1. Zaznacz wszystkie dokumenty w danej kategorii.

2. Kliknij opcję Działania > Klasyfikuj.

3. Usuń znacznik wyboru z istniejącej kategorii.

4. Wprowadź nową nazwę w polu Dodaj kategorię, a następnie kliknij przycisk Dodaj.

Usuwanie kategoriiAby usunąć kategorię z widoku, należy usunąć wszystkie dokumenty z tej kategorii.

1. Zaznacz wszystkie dokumenty w danej kategorii.

2. Kliknij opcję Działania > Klasyfikuj.

3. Usuń znacznik wyboru z istniejącej kategorii.

Usuwanie kategorii czynności do wykonania1. Kliknij opcję Plik > Preferencje. (Użytkownicy systemu Macintosh OS X: Należy kliknąć opcję Lotus Notes > Preferencje).

2. Rozwiń menu Kalendarz i czynności do wykonania.

3. Kliknij opcję Kalendarz i czynności do wykonania > Wyświetlanie > Pozycje.

4. W obszarze Kategorie usuń nazwy kategorii, które chcesz usunąć.

Tematy pokrewne
Elementy widoku
Praca z widokami