DOSTOSOWYWANIE STRONY GŁÓWNEJ
Użytkownik może uzyskać dostęp do serwera sieciowego za pośrednictwem usługodawcy internetowego i/lub przez organizacyjną sieć intranet. Informacje o dostępnym serwerze sieciowym można uzyskać od administratora sieci w organizacji.
Uwaga: W niektórych organizacjach ten typ serwera jest określany jako zdalny serwer sieci LAN lub serwer dostępu zdalnego.
Program Notes® zapisuje informacje o serwerach sieciowych w dokumentach podstawowego miejsca pobytu typu Telefoniczne łącze sieciowe i w dokumentach połączeniowych serwera telefonicznego połączenia sieciowego.
Najprostszym sposobem skonfigurowania dowolnego miejsca pobytu jest kliknięcie opcji Narzędzia > Kreator ponownej konfiguracji klienta, a następnie udzielenie odpowiedzi na pytania programu Notes, na podstawie których program Notes automatycznie utworzy lub zmodyfikuje dokumenty w aplikacji Kontakty. Przed uruchomieniem kreatora należy sprawdzić, czy jest używane miejsce pobytu typu Bezpośrednie łącze telefoniczne, na przykład Dom.
Najprostszym sposobem skonfigurowania połączenia z serwerem sieciowym na potrzeby poczty Domino, poczty internetowej, grup dyskusyjnych i katalogów internetowych (LDAP) jest otwarcie miejsca pobytu Telefoniczne łącze sieciowe i kliknięcie przycisku Kreator konfiguracji połączenia. Dokument telefonicznego połączenia z serwerem sieciowym można również utworzyć ręcznie. Dokumenty te można edytować w dowolnym momencie (np. jeśli numer telefonu serwera sieciowego zostanie zmieniony).
Informacje na temat replikowania przy użyciu połączenia z serwerem sieciowym można znaleźć w częściach Replikowanie danych z określonego serwera oraz Tworzenie wpisu połączenia.
Ręczne tworzenie dokumentu miejsca pobytu typu Bezpośrednie telefoniczne łącze sieciowe
1. W menu kliknij opcję Plik > Miejsca pobytu > Zarządzanie miejscami pobytu.
2. Kliknij miejsce pobytu Dom, a następnie kliknij przycisk Edytuj.
3. Na karcie Ogólne ustaw wartość opcji Typ miejsca pobytu na Telefoniczne łącze sieciowe.
4. Kliknij kartę Serwery i wprowadź nazwę hierarchiczną serwera macierzystego w polu Serwer macierzysty/poczty field (np. Glowna_poczta/FirmaX).
5. (Opcjonalne) Użytkownicy systemu Windows: (Opcjonalnie) Jeśli w organizacji używany jest serwer IBM Lotus Sametime® na potrzeby wiadomości błyskawicznych, wprowadź jego nazwę w polu Serwer IBM Lotus Sametime (np. FirmaX_wiadomosci/FirmaX).
6. (Opcjonalne) Jeśli w organizacji używany jest serwer katalogu Domino, wprowadź jego nazwę w polu Serwer katalogu Domino (np. FirmaX_katalog/FirmaX).
7. Sprawdź, czy na karcie Porty w obszarze Porty do wykorzystania włączono port sieci lokalnej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w temacie Preferencje dotyczące portów).
8. Sprawdź, czy w polu Położenie pliku poczty na karcie Poczta wybrano opcję Lokalny, która umożliwia pracę w trybie bez połączenia. Pole Plik poczty zawiera ścieżkę dostępu do pliku poczty na serwerze (np. poczta/a_nowak).
9. Wprowadź nazwę domeny poczty programu Notes. Jest to zazwyczaj nazwa obowiązująca w całej firmie (np. firmax).
10. Kliknij opcję Zapisz i zamknij.
Ręczne konfigurowanie dokumentu telefonicznego połączenia z serwerem sieciowym
1. Kliknij przycisk Otwórz, a następnie kliknij opcję Kontakty.
2. Wykonaj jedną z następujących czynności:
4. W polu Typ połączenia kliknij opcję Telefoniczne łącze sieciowe.
5. W polu Nazwa serwera wprowadź nazwę serwera, do którego chcesz uzyskać dostęp (np. serwer_sieciowy@firmax.com).
6. W polu Użyj portu LAN podaj włączony port korzystający z tego samego sterownika protokołu co serwer sieciowy. Jeśli na przykład na serwerze sieciowym używany jest protokół TCP/IP, zaznacz pole wyboru TCP/IP.
7. Kliknij kartę Telefoniczne łącze sieciowe.
8. W polu Wybierz typ usługi kliknij opcję Microsoft Dial-Up Networking.
9. Wypełnij pola sekcji Konfiguracja. Jeśli masz wątpliwości co do wprowadzanych informacji, skontaktuj się z usługodawcą lub administratorem sieci organizacji. Aby uprościć wprowadzanie zmian w tej sekcji, można również kliknąć przycisk Edytuj konfigurację.
11. (Opcjonalne) Kliknij kartę Zaawansowane w celu podania dodatkowych ustawień połączenia (np. wydzielonego miejsca pobytu lub skryptów logowania).
12. Kliknij opcję Zapisz i zamknij.
Tematy pokrewne Tworzenie i edytowanie dokumentu połączeniowego Zaawansowane opcje ręcznej edycji dokumentu połączeniowego Tworzenie konta poczty internetowej przy użyciu kreatora Usuwanie dokumentów miejsca pobytu, konta lub połączenia Ręczne konfigurowanie miejsc pobytu na potrzeby korzystania z internetowej poczty elektronicznej Serwery pośrednie i grupy przechwytujące